دلیل برتری اپلیکیشن Inbox از Gmail چیست؟

دلیل برتری اپلیکیشن Inbox از Gmail

عنوان مطلب

اپلیکیشن «اینباکس» (Inbox) که در واقع نسخه‌ی دیگری از اپلیکیشن آشنای «جیمیل» (Gmail) است حدودا دو سال پیش معرفی شد. در حالی که اپلیکیشن اینباکس همچنان به زندگی خود در کنار اپلیکیشن Gmail ادامه می‌دهد، به راحتی می‌توان متوجه شد که متخصصان گوگل اینباکس را به چشم اپلیکیشن ایمیلی برای آینده می‌نگرند. امکانات جدید به صورت مرتب به اینباکس اضافه و این اپلیکیشن آرام آرام با هر به‌روزرسانی هوشمندتر و استفاده از آن آسان‌تر می‌شود. در ادامه ۵ دلیل آورده شده است که نشان می‌دهد چرا بهتر است همین الان استفاده از اپلیکیشن اینباکس را به جای جیمیل شروع کنید. با کیان کالا همراه باشید.

۱- از اپلیکیشن‌های هوشمند در داخل ایمیل استفاده کنید

یکی از قابلیت‌های جدیدی که به اپلیکیشن اینباکس اضافه شده آن را با سرویس‌های Trello و GitHub یکپارچه می‌کند. در نتیجه اینباکس می‌تواند اطلاعات داخل پیام‌هایی را که از طریق این سرویس‌ها ارسال شده باشند تجزیه و تحلیل کند و به جای پیام استاندارد New Email، به صورت خودکار هشدارهایی را برایتان تنظیم کند. این قابلیت به همان شیوه‌ای کار می‌کند که اینباکس ایمیل‌های مربوط به رزرو کردن هتل را برای رسیدن به اطلاعات کلیدی اسکن می‌کند. این قابلیت با سرویس‌هایی نظیر گوگل درایو هم سازگار است. بنابراین در اینباکس می‌توانید لینک‌های مربوط به گوگل درایو را مستقیما در داخل ایمیل وارد کنید و دیگر نیازی به اضافه کردن فایل به عنوان ضمیمه نخواهد بود. فهرست سرویس‌هایی که از آن‌ها پشتیبانی می‌شود هنوز خیلی غنی نیست. ولی کاملا آشکار است که گوگل به مرور زمان اینباکس را با سرویس‌های بیشتری یکپارچه خواهد کرد تا با هوشمند کردن رویه‌ی دریافت و ارسال ایمیل‌ها به شما اجازه دهد اطلاعات کلیدی را به سرعت مرور کنید.

۲- محتوای خبرنامه‌ها را به سرعت مرور کنید

ارسال خبرنامه‌ها (Newsletters) دوباره رونق گرفته است و اپلیکیشن اینباکس به شیوه‌ای هوشمندانه با آن‌ها برخورد می‌کند. اینباکس لینک‌های موجود در خبرنامه را تجزیه و تحلیل می‌کند تا به شما یک جمع‌بندی خلاصه تحویل دهد. می‌توانید روی یکی یا دو تا از لینک‌ها ضربه بزنید یا اگر دوست نداشتید تمام آن‌ها را نادیده بگیرید. البته اگر دوست داشته باشید اطلاعات بیشتری به دست بیاورید هنوز هم امکان این را دارید که خبرنامه‌ی کامل را باز کنید. با این حال عملکرد هوشمندانه‌ی اینباکس مثال بارزی است از این که چگونه این اپلیکیشن کار مدیریت انبوهی از ایمیل‌ها را ساده‌تر می‌کند. به محض این که یک خبرنامه را بازبینی کردید، اندازه‌ی آن در فهرست ایمیل‌ها به حداقل می‌رسد تا فضای کمتری را اشغال کند. همانند هر چیز دیگری در اپلیکیشن اینباکس، می‌توانید با کشیدن انگشت روی خبرنامه‌های هم آن‌ها را آرشیو کنید یا بازبینی آن را به آینده موکول کنید.

۳- پاسخ‌های خود را با اپلیکیشن اینباکس هوشمندانه‌تر کنید

«پاسخ‌های هوشمند» (Smart Replies) یکی از قابلیت‌های دیگر اپلیکیشن اینباکس است که در اپلیکیشن جیمیل یافت نمی‌شود. این قابلیت می‌تواند با استفاده از هوش مصنوعی پاسخ‌هایی را برای مخاطبان شما بفرستد تا شما وقت کمتری را صرف نوشتن و ارسال پاسخ کنید. اگر مکالمه‌ای را که قصد دارید به آن پاسخ دهید باز کنید، پاسخ‌های سریع تولید شده توسط هوش مصنوعی در کادرهای آبی پایین صفحه دیده می‌شوند. متخصصان گوگل حتی ایموجی‌ها را هم به فهرست پاسخ‌هایی که ممکن است پیشنهاد شوند افزوده‌اند. البته اگر بخواهید می‌توانید همچنان مانند یک انسان عادی شخصا به ایمیل پاسخ دهید. این قابلیت علاوه بر اپلیکیشن در نسخه‌ی وب اینباکس هم در دسترس است.

۴- فهرست کارهایی که باید انجام دهید را مدیریت کنید

می‌توانید از جیمیل به عنوان سرویسی برای ذخیره کردن مطالبی که قصد دارید بعدا مطالعه کنید (Read-it-Later) یا تنظیم کردن فهرست‌های انجام کار (To Do) استفاده کنید. ولی اپلیکیشن اینباکس به شکل بهتری برای این نوع از کارها بهینه شده است. امکان ذخیره کردن مقالات آنلاین در اپلیکیشن اینباکس روی اندروید و iOS وجود دارد و روی وب هم می‌توانید از افزونه‌ی رسمی کروم استفاده کنید. امکان اضافه کردن یادآوری (Reminder) هم درست کنار گزینه‌ی مربوط به نوشتن ایمیل جدید قرار دارد. این یادآوری‌ها را حتی می‌توانید برای یک زمان یا محل خاص کوک کنید.

۵- به تاخیر انداختن کارها را کنترل کنید

امکان این که واکنش نشان دادن به یک ایمیل را به زمان دورتری محول کنید (Snooze) در اپلیکیشن جیمیل وجود ندارد، ولی این گزینه در اپلیکیشن اینباکس به مرور زمان پیشرفته‌تر شده است. برای مثال اگر اپلیکیشن در متن ایمیل روز و ساعتی را تشخیص دهد، آن روز و ساعت را به عنوان پیشنهادی برای عقب انداختن رسیدگی به ایمیل پیشنهاد می‌دهد. این قابلیت برای ایمیل‌های مربوط به پیگیری بسته‌های پستی، رزرو هتل و پرواز، دعوت‌هایی که از طریق تقویم گوگل ارسال شده و مواردی شبیه این‌ها بسیار کارآیی دارد و کمک می‌کند یک ایمیل را تا زمانی که واقعا به آن نیاز ندارید فراموش کنید. علاوه بر این می‌توانید زمان یادآوری‌های مربوط به ایمیل‌های به تعویق افتاده را در تنظیمات اپلیکیشن اینباکس روی صبح، عصر یا شب تنظیم کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *