راهنمای خرید فشارسنج دیجیتال

راهنمای خرید فشارسنج دیجیتال

هنگامی که قلب خون را داخل رگ‌ها پمپاژ می‌کند فشار ناگهان در رگ‌ها زیاد می‌شود و هنگامی که قلب بین دو ضربان استراحت می‌کند، فشار کم می‌شود. دو عددی که همیشه به‌عنوان فشارخون بیان می‌شوند در واقع همین دو حالت هستند. فشارخون بالا یک قاتل خاموش است که ممکن است بدون هیچ نشانه‌ی قبلی بروز کند. تحقیقات نشان داده به‌طور میانگین یک نفر از هر سه نفر فرد بالغ دارای فشارخون بالا است. فشارخون بالا می‌تواند به سکته‌ی قلبی و مغزی منجر شود. بی‌تحرکی، چاقی، تغذیه‌ی نامناسب، سیگار و قلیان ریسک فشارخون را بالا می‌برند. اگر شما هم فشارخون بالایی دارید یا حتی فکر می‌کنید که احتمال آن برایتان وجود دارد، باید به شکل مرتب فشارتان را اندازه‌گیری کنید. روش‌های اندازه‌گیری فشار محدود و مشخص هستند. کافی است یکی از روش‌ها را انتخاب کرده و فشارسنج مناسب خود را خریداری کنید.

فشارسنج‌هایی که از قدیم توسط پزشکان استفاده می‌شده است یک کاف دارد که به دور بازو بسته می‌شود و توسط «پوآر» باد می‌شود. پزشک سر گوشی پزشکی را زیر کاف می‌گذارد و به صدای جریان خون هنگام تخلیه‌ی کاف (صدای کورتکوف) گوش می‌دهد. شروع صدا، فشار سیستولیک و پایان صدا، فشار دیاسیستولیک را روی عقربه‌ی فشارسنج نشان می‌دهد. کار کردن با این فشارسنج‌ها را همه بلد نیستند و استفاده از فشارسنج دیجیتال روش آسان‌تری است.

فشارخون تحت تأثیر حالت بدن و وضعیت روحی است و با ورزش کردن، غذا خوردن، خوابیدن و مصرف بعضی داروها تغییر می‌کند. در مطب پزشک عوامل مختلف مانند شلوغی، استرس، سر و صدا، خستگی و غیره روی فشار شخص تأثیر می‌گذارد و چیزی بیشتر از فشار واقعی به دست می‌آید. عددی که از اندازه‌گیری فشار در منزل به دست می‌آید ممکن است حتی از فشاری که توسط پزشک گرفته می‌شود دقیق‌تر باشد. بنابراین اندازه‌گیری مرتب فشار در منزل و بررسی تغییرات آن هم برای خود شخص و هم برای پزشک او قابل استنادتر است. حال که مطمئن شدید وجود یک فشارسنج در هر خانه‌ای لازم است با کیان کالا و راهنمای خرید یک فشارسنج خوب باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *