ضروری ترین لوازم آشپزخانه

The most essential kitchen appliances we need

عنوان مطلب

ضروری ترین لوازم آشپزخانه که نیاز داریم و بیشترین کارآیی را دارند، کدام وسایل آشپزخانه هستند ؟

اگر تا به حال سعی در خرید لوازم آشپزخانه برای یک آشپزخانه جدید داشته اید ،حتما میخواهید بدانید ،کاربردی ترین لوازم آشپزخانه که بیشترین کارآیی را دارند، کدام وسایل آشپزخانه هستند.

ما در این مقاله ضروری ترین و بهترین لوازم آشپزخانه که باید در هر آشپزخانه ای وجود داشته باشد را بررسی میکنیم .

1-چاقوی سر آشپز:

کارد آشپزخانه

یکی از کاربردی ترین لوازم آشپزخانه چاقوی سر آشپز است که برای نیازهای آشپزی خود بسیار به آن نیاز دارید، از آنجا که شما می توانید از چاقوی آشپزخانه برای همه نیازهای برش خود استفاده کنید .

یک چاقوی سر آشپز با کیفیت بالا میتواند یک تجربه لذت بخش در تکه کردن و خرد کردن مواد مورد نیاز آشپزی را برای شما ایجاد کند .

2-تخته برش:

تخته برش

اساسی ترین ابزارهایی که در آشپزخانه به آن نیاز دارید یک تخته برش خوب است. شما هر وقت که بخواهید از چاقوی سرآشپز استفاده کنید،می توانید ازتخته برش نیز استفاده کنید .

بنابراین مهم است که یک تخته برش خوب و با کیفیت را انتخاب کنید که هم با دوام باشد وهم از طراحی مناسبی برخوردار باشد.

3-دربازکن کنسرو:

اغلب اوقات یک وسیله در آشپزخانه میتواند تا حد زیادی کار شما را راحت تر کند . و اما یک در بازکن همان چیزی است که شما به آن نیاز دارید.

با دربازکن چند کاره میتوانید به راحتی درب انواع قوطی های کنسرو را باز کنید و کار شما برای باز کردن درب انواع قوطی کنسروهای شیشه ساده تر میشود.

4-پیمانه های اندازه گیری:

پیمانه های اندازه گیری برای اندازه گیری دقیق مواد مایع و مواد جامد پخت و پز استفاده می شود.

ممکن است فکر کنید که پیمانه های اندازه گیری شاید زیاد لازم نباشد ،اما شما با این وسیله میتوانید مقدار موادی را که در آشپزخانه به غذا اضافه میکنید کنترل نمایید.

5-سرویس کاسه:

سرویس کاسه

مجموعه ای از کاسه ها برای مخلوط کردن انواع سالاد و شستن سبزیجات و میوه جات و موارد مشابه دیگر لازم دارید و همچنین سعی کنید از سرویس کاسه با کیفیت بالا استفاده کنید تا علاوه بر اینکه جرم نگیرند شستن آنها برای شما راحت تر باشد است.

6-سبدآبکش:

سبدآبکش

سبد های آبکش یکی از لوازم ضروری آشپزخانه است که شما برای آبکش کردن ماکارونی ،برنج،و سبزیجات و میوه جات وموارد دیگر به آن نیاز دارید و این سبدها بخش جدایی ناپذیر آشپزخانه است .

7-پوست کن:

پوست کن

به راحتی می‌توانید در مدت زمان کوتاهی انواع سبزیجات را پوست بکنید .استفاده از پوست کن سرعت پوست کندن خیار، هویج ، پیاز و مواد دیگر راحت تر است و یکی از ضروری ترین لوازم آشپزخانه میباشد که تا حدود زیاد سرعت را در آشپزخانه بیشتر میکند.

8-همزن دستی:

همزن دستی

همزن دستی، عصای دست هر آشپزی در آشپزخانه است. کوچکی، سبکی، نداشتن ریخت‌وپاش و سادگی عملکرد، استفاده از آن را راحت می‌کند. همزن دستی تقریبا امکان هم‌‎زدن هر نوع مخلوطی را دارد. و به همین دلیل یکی از ضروری ترین لوازم آشپزخانه به حساب می آید.

9-رنده:

رنده یکی از لوازم ضروری آشپزخانه است که برای خرد کردن مواد غذایی به قطعات ریز به آن نیاز دارید . میتوانید از رنده برای خرد کردن و تراشیدن و چیپس کردن انواع مواد غذایی استفاده کنید.

10-قیچی گوشت:

قیچی مرغ

برای برش دادن گوشت مرغ و گوشت های دیگر،همچنین برای سبزیجات، خورد کردن گیاهان، حتی برش ساقه گل ها، در آشپزخانه این قیچی ها فوق العاده هستند.

11-آبمیوه گیری مرکبات :

آبمیوه گیری

برخی کالاها هستند که شاید در نگاه اول فکر کنید از لوازم ضروری آشپزخانه نیستند، ولی اگر به کارایی و کیفیت ساخت و کاربری آن‌ها توجه کنید، می‌بینید که بسیار مورد علاقه‌تان واقع می‌شوند.

آبمیوه‌گیری از لوازمی است که وجودش در هر آشپزخانه ای برای هر فصلی از سال ضروری خواهد بود. از آبمیوه‌گیری برای مرکبات استفاده می‌شود و تمام آب موجود در میوه را خارج می‌کند. این وسیله میتواند در آشپزخانه شما بسیار مفید باشد.

12-رنده سیر خرد کن:

رنده سیر خردکن

همه ما میدانیم که سیر خاصیت های زیادی دارد و طعم دلنشینی به غذا میدهد اما با این حال کمتر از سیر استفاده میکنیم.

اگر دوست ندارید که با سیر بازی کنید ولی دوست دارید که سیر یکی از مواد افزودنی به غذایتان باشد حتما از رنده سیر استفاده کنید و سریع ترین راه را برای خرد کردن سیر انتخاب کنید.

13-چاقو تیزکن:

شما واقعا نمی توانید با یک چاقوی کند کار کنید. برای استفاده بهتر از چاقوی آشپزخانه شما نیاز دارید که گاهی اوقات چاقو راتیز کنید تا با بهترین کارآیی از آن استفاده نمایید .چاقو تیزکن یکی از لوازم مورد نیاز آشپزخانه میباشد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *