تشخیص آرکوپال اصل

تشخیص ظروف آرکوپال فرانسه

برای تشخیص آرکوپال اصل به این نکته توجه کنید که معروف ترین برند ظروف آرکوپال متعلق به برند فرانسوی لومینارک است. ظروف غذاخوری آرکوپال توسط شرکت فرانسوی Arc International در سال 1958 ساخته شد. آرک اینترنشنال، شرکت مادر برند آرکوپال و لومینارک، تولید کننده پیشرو در زمینه  ظروف کریستال و ظروف شیشه ای است.

 تشخیص آرکوپال اصل

لومینارک ساخت کجاست، ظروف و لیوان arc ساخت کجاست؟

کارخانه Arc در شمال فرانسه در شهر ( آرک ‌س) Arques تأسیس شد که بزرگترین کارخانه تولید ظروف شیشه در جهان است . امروزه رد پای شرکت فرانسوی Arc International در سراسر جهان گسترش یافته است،و دارای کارخانه هایی در ایالات متحده آمریکا ، چین و امارات متحده عربی میباشد و تقریباً در هر کشوری فروش دارد.

برای تشخیص لومینارک اصل لازم است بدانید محصولات شرکت arc  تحت 5 مارک اصلی به فروش میرسد.

ظروف آرکوپال اصلی چه نام دارند؟

برند لومینارک

Luminarc®  لومینارک

برند آرکوپال

 Arcopal™ آرکوپال

برند کریستال دآرکز

 Cristal d’Arques® کریستال دآرکز

برند آرکورک

Paris Arcoroc® پاریس

برند ساملیه

Chef&Sommelier® سامیله

انواع ظروف آرکوپال با قیمت های متفاوت در بازار به فروش می رسد. بیشتر مردم ایران و جهان به ظروف چینی و کریستال علاقه دارند. زیرا علاوه بر داشتن ظاهری شیک، کاملاً بهداشتی و ایمن هستند. ارکوپال به معنای ترکیب خلاقانه بین شیشه و چینی است. ظروف آرکوپال همیشه طیف وسیعی از بازارها را در بر گرفته است. سرویس های آرکوپال سفید یکی از پرفروش ترین محصولات در این زمینه می باشد.

تشخیص آرکوپال اصل

تشخیص آرکوپال اصل: بهترین روش تشخیص آرکوپال اصل فرانسه چیست؟

ظروف ساخته شده از ماده خامی به نام اوپال که در فرانسه تولید می شود به آرکوپال اصلی معروف است. اسپانیا نیز ظروف آرکوپال با کیفیت بسیار بالایی تولید می کند. همین کیفیت بالای آرکوپال اصالتاً فرانسه و اسپانیا است که مردم را به خرید این ظروف متمایل می کند و به همین دلیل ظروف آرکوپال تقلبی با برندهای مختلف تولید و به بازار عرضه شده است. وجود این ظروف آرکوپال تقلبی و غیر اصلی اهمیت یادگیری روش های تشخیص آرکوپال اصلی را افزایش می دهد.

راه های تشخیص آرکوپال اصل

راه های تشخیص آرکوپال اصل چیست؟

برای شناخت این راه ها بهتر است ویژگی ها و مشخصات این ظروف را نام ببریم و تفاوت آن ها را با ظروف غیر اصل بیان کنیم.

سبکی ظروف آرکوپال اصلی

یکی از ویژگی های مهم ظروف آرکوپال، اصل سبک بودن آنهاست. ظروف آرکوپال را معمولا با چینی مقایسه می کنند و باید گفت که وزن آرکوپال اصلی بسیار سبک تر از چینی است. همچنین اگر ظرف آرکوپال تقلبی باشد قطعا وزن آن از آرکوپال اصلی بیشتر خواهد بود. بنابراین با در دست گرفتن یکی از این ظروف و بررسی وزن آن به یکی از راه های شناسایی آرکوپال اصلی دست خواهید یافت.

کیفیت ساخت آرکوپال اصلی

راه دیگر برای تشخیص آرکوپال اصل ، کیفیت ساخت آن است. برای مثال اگر به ظروف آرکوپال اصلی لومینارک نگاه کنید، می بینید که سطح ظروف کاملا یکنواخت، شفاف و براق است و هیچ گونه برآمدگی، فرورفتگی و زائده ای روی آن وجود ندارد. این کیفیت بالا فقط در ظروف آرکوپال اورجینال وجود دارد و قطعا اگر آرکوپال غیر اصلی باشد این کیفیت بالا را نخواهد داشت.

محصولات آرک

قابل استفاده در مایکروویو و ماشین ظرفشویی

یکی از ویژگی های ظروف آرکوپال قابلیت قرار گرفتن آن ها در مایکروفر است. آرکوپال اصلی اگر در مایکروویو قرار گیرد نمی شکند و ترک نمی خورد. همچنین هیچ ماده مضری از این ظروف خارج نمی شود و به غذا منتقل نمی شود. بنابراین می توان با خیال راحت از آنها استفاده کرد. روی بسته بندی ظروف آرکوپال اصل نوشته شده است و برای تشخیص آرکوپال اصلی از غیر اصلی می توان به همین نوشته اعتماد کرد. این بدان معناست که ظروف آرکوپال غیر اصلی چنین نوشتاری و قابلیتی ندارند. در مورد ماشین ظرفشویی هم همینطور است.

بررسی شکنندگی و استحکام

راه دیگر برای شناسایی آرکوپال اصل استحکام و شکنندگی آن است. باید گفت دوام و استحکام این ظروف تا 5 برابر بیشتر از ظروف چینی است. این بدان معناست که ظروف آرکوپال اصلی با کوچکترین ضربه یا قرار گرفتن در معرض شوک دمایی شکسته یا ترک نمی‌خورند. برای تشخیص آرکوپال اصل در هنگام خرید قطعا نمی توانید این روش را امتحان کنید، اما اگر سرویس آرکوپال اورجینال را خریدید و خیلی سریع و با چند شرایط نامطلوب خراب شد، بدانید کالای خریداری شده اصل نبوده است.

تشخیص ظروف آرکوپال فرانسه

کیفیت طرح و رنگ

یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای شناسایی آرکوپال، رعایت طرح و رنگ و بررسی کیفیت آنهاست. این کار بسیار آسان است و از روی کیفیت طرح های چاپ شده به راحتی می توان تشخیص داد که آرکوپال اصل است یا خیر. ظرافت طرح ها و همچنین ظرافت چاپ آنها بر روی ظرف آرکوپال اصلی کاملا مشخص است.

تنوع بالای محصولات

محصولات آرکوپال اصل دارای تنوع بسیار زیادی در طرح و رنگ می باشد. شما می توانید با توجه به سلیقه و رنگ بندی سرویس آشپزخانه و غذاخوری خود از بین انواع ظروف مختلف انتخاب کنید. این میزان تنوع در برندهای مختلف و همچنین آرکوپال غیر اورجینال وجود ندارد و توجه به این موضوع راه دیگری برای شناسایی آرکوپال اصلی خواهد بود.

دوام

طرح های چاپ شده بر روی ظروف آرکوپال اصلی از ماندگاری بالایی برخوردار است. این طرح ها به مرور زمان با شستشوی مکرر پاک نمی شوند و از بین نمی روند. اگر ظرف آرکوپال تهیه کردید و بعد از مدتی طرح آن تغییر کرد، بدانید که این ظرف آرکوپال اصل نبود.

قیمت

یکی دیگر از راه های آسان برای تشخیص آرکوپال اصل قیمت آن است. قیمت محصولات اورجینال آرکوپال مانند لومینارک از برندهای دیگر بالاتر است.

تشخیص-آرکوپال-اصلی-از-غیر-اصلی

به کلمه arc نوشته شده روی ظروف دقت کنید. حتی از بسته بندی، جعبه و مدل ارائه ظروف هم می توان به اصل بودن آنها پی برد. به مدل نوشتن، رنگ و نگارش درست کلمه arc هم دقت کنید تا متوجه اصل یا تقلبی بودن آن بشوئید.

برای خرید ظروف آرکوپال اصل بهتر است به نمایندگی ها و فروشگاه های معتبر و قابل اعتماد مراجعه کنید. در این صورت شاید اصلاً نیازی به دانستن راه های تشخیص آرکوپال اصل نداشته باشید و با اعتماد به خرید محصول نظر خود بپردازید.

برای تفاوت آرکوپال و لومینارک این نکته را در نظر داشته باشید که آرکوپال و لومینارک هر دو دارای ست ظروف غذاخوری ، نوشیدنی و دکوری هستند که ساخت  کشور فرانسه میباشند و هر دو در سال 1958 راه اندازی شدند.

دسته بندی: بلاگ برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *