چگونه یک بخارشوی بخریم , راهنمای خرید بخارشوی

راهنمای خرید بخارشوی

راهنمای خرید بخار شوی

بخارشوی ها، از ترکیب بخار، و در برخی مدل ها موادشوینده و مکش برای تمیز کردن سطوح مختلف و فرش استفاده می کنند. بعضی از مدل ها دارای لوازم جانبی مختلفی برای تمیزکردن سطوح، لوازم و اثاثیه، مبلمان، پله ها، شیشه ها و فضای داخل خودرو هستند.
به نظر می رسد، بسیاری از بخارشورهای تولید شده، دارای ویژگی های مشابهی هستند، مانند برس های چرخان و سایر لوازم جانبی دیگر برای تمیز کردن سطوح و … . همه بخارشوی ها دارای المنت داخلی برای ایجاد بخار هستند.
بخارشورهای دارای مکش برای کسانیکه اغلب فرش های خود را تمیز می کنند، ایده آل است، چون احتیاج به تماس با متخصصین شستشوی فرش ندارند و هر زمان که مایل باشند می توانند فرش های خود را بشویند.
بخارشوی ، کثیفی فرش ها را از بین می برد، کرکهای خوابیده فرش را احیا می کند و به فرش جلای زیبایی می دهد، همانند زمانیکه از قالیشویی آورده شده باشند.

انواع بخارشوی :

1. بخارشوی هایی که دارای سری متصل به بدنه (دسته) هستند، اصطلاحا بخارشوی هایی که به صورت “تی بخار” می باشند. هنگام خرید، توجه کنید که بسیاری از مدل هایی که برس چرخشی یا دوار دارند، مشتری پسندتر هستند.
این نوع بخارشوی ها برای تمیز کردن سطوح سرامیکی، انواع سطوح سنگی، پارکت، موکت و فرش مناسب هستند. از برخی مدل ها که قابلیت استفاده در حالت عمودی دارند برای شستشوی دیوارنیز می توان استفاده کرد.

2.بخارشو های دستی که دراندازه های کوچک موجوداند و برای تمیز کردن اجاق گاز، سرویس بهداشتی و… مناسب هستند.

3. بخارشوی هایی که کمی کاربردی ترهستند (چند منظوره). این نوع بخارشورها دارای لوازم جانبی مختلفی هستند و به عنوان ابزاری خاص برای از بین بردن لکه ها در سطوح و لوازم مختلف، به کار برده می شوند.

4. بخارشوی های دارای مکش، که دارای دو مخزن می باشند که در مخزن اول آب تمیز تبدیل به بخار میشود و آب کثیف در مخزن دوم جمع آوری می شود.

بخارشوها دارای تنظیمات مختلفی هستند مثل تغییر ارتفاع دسته یا کنترل میزان بخار برای فرش، شیشه، سرامیک و… ، بخارشوی های مختلف از نظر تنوع لوازم جانبی با هم متفاوت هستند.

مدل هایی که دارای لوازم جانبی متنوع هستند برای تمیز کردن لوازم مختلف خانگی، شستشوی مبلمان ، فرش و موکت کاربرد دارند.

انواع لوازم جانبی بخارشوی

برای اینکه تشخیص دهید کدام مدل بخارشوی برای شما بهترین کاربرد را دارد، الویت های خود را شماره گذاری کنید.

برای تمیز کردن لوازم و اثاثیه یا سطوح مختلف علاوه بر فرش نیز، از بخارشوی استفاده می کنید؟             آیا از فرش و قالیچه هایی با رنگ روشن استفاده می کنید که مستعد کثیف و لک شدن هستند؟
آیا منزلتان پوشیده از قالی هایی است که هر چند ماه می باید تمیز شوند؟
پاسخ به این سوالات کمک خواهد کرد که از میان گزینه های موجود بخارشوهای چند کاره بهترین و مناسب ترین گزینه را انتخاب کنید، و تصمیم بگیرید که کدام مدل برای نیازهای شما مناسب می باشد.
برای شستشوی فرش بخارشوی های دارای مکش بهترین گزینه هستند.
اغلب افرادی که بخارشور می خرند ، انتظار دارند که چند سالی از آن استفاده کنند، پس به اعتبار شرکت گارانتی کننده و مدت گارانتی آن توجه داشته باشید.(معمولا تولیدکنندگان محصولات خود را 1 تا 3 سال ضمانت می کنند)
قیمت بخارشوی ها در مدل های ساده و کوچک دستی از 150 هزار تومانشروع شده و در برخی مدل های پیشرفته و پرکاربرد به حدود  500هزار تومان می رسد. اغلب مدل هایی که قیمتی حدود نزدیک به هم هستند از نظر کارایی در یک سطح اند.

چگونه یک بخارشوی بخریم:
در واقع همه بخارشوی ها از بخار برای تمیزکردن استفاده می کنند. در برخی از محصولات ممکن است کلمه “بخار” به کار رفته باشد، ولی فقط گرما از نازل دستگاه خارج شود. بخارشور واقعی یک المنت حرارتی که دمای آب را تا ایجاد بخار بالا می برد، دارد. به هر حال اگر بخارشوی شما بخار تولید نمی کند، ناامید نشوید، می توانید از آن برای شستشوی سطوح استفاده کنید. این نکات ساده، برای اینکه بدانید چگونه بخارشوی مناسبی بخرید، مهم اند.
گرچه صرف چند صد هزار تومان برای خرید بخارشوی هزینه زیادی محسوب می شود، ولی اگر خواستار سرعت بخشیدن به نظافت منزل هستید و اگر می خواهید در هزینه نظافت خانه اتان صرفه جویی کنید و نمی خواهید هزینه زیادی برای لکه بری و شستشوی فرش و مبلمان منزلتان صرف کنید، خرید بخارشوی خوب می تواند کمک کند. برای خانواده های دارای کودک برای شستشو و ضدعفونی منزل بسیار مفید است.
با توجه به وجود انواع بخارشوی های مختلف می توانید برحسب نیاز و بودجه ای که در نظر گرفته اید یکی از انواع مختلف بخارشوها را خرید نمایید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *